معرفی و مقایسه داکت اسپلیت ایران رادیاتور با آرتانسیم

آیا می‌خواهید از تهویه مطبوع داکت اسپلیت برای تهویه خانه، آپارتمان یا محل کار خود استفاده کنید؛ اما نمی­دانید از کدام برند یا شرکت خریداری کنید؟ یا کیفیت محصولات کدام شرکت بهتر است؟ حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. چرا که قرار است سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت را به‌طور خلاصه معرفی کنیم. علاوه بر آن مزایا و معایب دو شرکت معتبر داکت اسپلیت ایران رادیاتور و آرتانسیم را به‌طور کامل بررسی کنیم و آن‌ها را باهم مقایسه کنیم. درنهایت شما می­توانید با توجه به شرایط خود، بهترین داکت اسپلیت را انتخاب کنید. تا پایان این مقاله با بهترین تولیدکننده داکت اسپلیت آرتانسیم همراه باشید.

داکت اسپلیت چیست؟

دستگاه‌های داکت اسپلیت از رایج‌ترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در آپارتمان‌ها هستند. این سیستم با تامین هوای خنک در تابستان و هوای گرم در زمستان از طریق کانال­ها و مجاری نصب‌شده در سقف، روند سرمایشی و گرمایشی کل ساختمان را تسهیل می­کند.

سیستم داکت اسپلیت از دو جزء تشکیل‌شده است که شامل یونیت داخلی (اواپراتور) و یونیت خارجی (کندانسور) است. این دو قسمت توسط دو لوله مسی به هم متصل شده‌اند و قادر به تامین هوای خنک و توزیع آن در بین اتاق‌های آپارتمان از طریق کانال های نصب‌شده در سقف هستند.

به طور کلی، عملکرد سیستم داکت اسپلیت به این صورت است که برای سرمایش، هوای محیط را جمع‌آوری می­کند و با عبور آن از اواپراتور، هوای خنک تولیدشده را به محیط بیرون می­فرستد. برای گرمایش نیز هوای محیط را جمع می­کند و بعد از عبور دادن آن از کویل­های یونیت داخلی آن را گرم می­کند و پس از تهویه توسط فیلترها به محیط بیرون می­فرستد.

مقایسه داکت اسپلیت

همه سیستم های تهویه مطبوع مزایا و معایبی دارند. ما در این قسمت از مقاله به بررسی مختصری از مزایا و معایب داکت اسپلیت می پردازیم.

مزایای سیستم داکت اسپلیت

اگر بخواهیم مهم­ترین مزیت­هایی که داکت اسپلیت دارد را بیان کنیم، شامل موارد زیر می­شود:

  • عمر طولانی
  • تسهیلات راه‌اندازی و خدمات
  • امکان استفاده از هوای تازه، در صورت نیاز
  • قابل‌استفاده در فضاهای بزرگ با کاربری‌های مختلف
  • رطوبت‌زدایی و فیلتر کردن هوا و حذف آلاینده‌ها و عوامل بیماری‌زا
  • امکان قرار دادن فیلتر هوا و تنظیم دما در هر نقطه از فضای جداشده توسط ترموستات و شیرهای کنترل ترموستاتیک
  • تعمیر و نگهداری آسان و کم‌هزینه
  • قابل‌نصب به‌صورت افقی برای اشغال حداقل فضا
  • نیاز نداشتن به لوله‌کشی پراکنده در کف و سقف
  • نیاز نداشتن به‌ قرار دادن کانال عمودی و کاهش فضای مشترک در آپارتمان‌ها
  • انتقال یکنواخت هوای سرد یا گرم شده از طریق مجاری نصب‌شده در داخل سقف
  • استقلال و نصب مجزا برای هر آپارتمان که منجر به کاهش هزینه‌های نگهداری می‌شود و نیازی به استخدام تکنسین تعمیر و نگهداری ندارد.

معایب سیستم داکت اسپلیت

اگرچه داکت اسپلیت مزایا و ویژگی­های مثبت زیادی دارد؛ اما معایبی نیز دارد که نیاز است شما در مورد آن­ها بدانید. از اصلی­ترین معایب داکت اسپلیت می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر زیر برخی از مدل‌های سیستم داکت اسپلیت بایستید، صدای فن در حال کار و هوای عبوری از ورودی ممکن است برای شما آزاردهنده باشد. بنابراین، بهتر است در اتاق‌خواب، سالن و… کانال‌ها را در سقف قرار ندهید، بلکه روی ورودی‌ها و راهروها قرار دهید. برای جلوگیری از ایجاد صدای مزاحم در اتاق‌خواب، بهتر است از کانال استفاده نکنید.

هرگز کانال‌های داکت اسپلیت را روی حمام یا آشپزخانه نکشید. علاوه بر این، درصورتی‌که دریچه‌های کنترل ترموستاتیک در ورودی‌های هوا به قسمت‌های مختلف آپارتمان نصب نشده باشند (همان‌طور که اغلب نادیده گرفته می‌شود)، جدا کردن تنظیمات دما در اتاق‌های مختلف دشوار خواهد بود.

یکی دیگر از محدودیت‌های سیستم داکت اسپلیت این است که نیاز به نصب یونیت کندانسور در فضای بازدارد که در صورت نصب چند واحد از این واحدها بر روی ساختمان به‌ویژه اگر روی پشت‌بام نصب نشوند، می‌تواند به‌ظاهر ساختمان آسیب برساند. حتی در صورت قرار گرفتن بر روی پشت‌بام، علاوه بر بررسی امکان مکش مبرد از واحد داخلی به کندانسور روی سقف با ظرفیت موردنیاز، باید هزینه‌های اجرای لوله‌های مسی و سایر تمهیدات را در نظر گرفت.

حداکثر طول لوله‌های مسی اتصال یونیت داخلی به کندانسور بر اساس ظرفیت سیستم بین 10 تا 30 متر است.

پیشنهاد آرتانسیم تولیدکننده بهترین داکت اسپلیت برای مطالعه بیشتر : معرفی و مقایسه داکت اسپلیت گری با آرتا نسیم

تاریخچه داکت اسپلیت ایران رادیاتور

مقایسه داکت اسپلیت

گروه صنعتی ایران رادیاتور با بیش از 40 سال سابقه یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین واحدهای تولیدی کشور است که در زمینه تولید انواع رادیاتورهای استیلی و آلومینیومی، پکیج‌های دیواری و کف، مشعل‌های گازی، بنزینی و هیبریدی، کولرگازی و داکت اسپلیت فعالیت دارد. محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران رادیاتور تاکنون به بیش از 30 کشور پیشرفته صنعتی ازجمله ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، روسیه و… صادرشده است  و در سال 2016 به بزرگ‌ترین صادرکننده پکیج شوفاژ دیواری به قاره اروپا تبدیل شد.

مزایای داکت اسپلیت ایران رادیاتور

مهم­ترین مزیت­ هایی که داکت اسپلیت ایران رادیاتور دارد عبارت‌اند از:

  • داشتن صفحه لمسی دیجیتالی و ریموت هوشمند
  • اشغال کردن فضای کمی از محیط
  • امکان چرخش و جابه‌جایی برای تهویه تمام جهات یک محیط
  • داشتن ظاهری ایده آل و مطلوب
  • ساخته‌شده از قطعات باکیفیت
  • دارای ظرفیت­های بالا برای فضاهایی با متراژ بزرگ

معایب داکت اسپلیت ایران رادیاتور

خبر خوب این است که داک اسپلیت­های  ایران رادیاتور ازنظر فنی ایراد خاصی ندارند. اما از مهم­ترین معایب داکت اسپلیت ایران رادیاتور می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

محصولات ایران رادیاتور تنوع زیادی ندارند. به همین خاطر ممکن است برای مشتریانی که به دنبال محصولات با تنوع بالا هستند کمی نامطلوب باشد و انتخاب را برایشان محدود کند.

امکان تنظیم دمای متفاوت برای قسمت­های مختلف محیط وجود ندارد. البته این عیب در همه داکت اسپلیت­ها وجود دارد.

میزان مصرف برق داکت اسپلیت ایران رادیاتور نسبت به چیلرهای برقی بیشتر است.

خرید داکت اسپلیت ایران رادیاتور

نکاتی که برای خرید داکت اسپلیت ایران رادیاتور باید به آن­ها توجه داشته باشید به شرح زیر است:

برای انتخاب داکت اسپلیت با ظرفیت مناسب حتما با کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید. آن­ها شما را راهنمایی خواهند کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید و یک داکت اسپلیت که برای محیط و متراژ فضای شما مناسب است خریداری کنید.

با توجه به گرانی هزینه­های مصرف برق و افزایش تورم، یک وسیله برقی پرمصرف هزینه­های­ زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد. بنابراین اگر قصد خرید و نصب داکت اسپلیت دارید حتما باید به این مورد نیز توجه داشته باشید. اگر زیربنای محیط شما کمتر از 200 متر است از انشعاب برق تک فاز استفاده کنید. اما اگر زیربنا بیشتر از این مقدار است باید از انشعاب سه فاز استفاده کنید.

داکت اسپلیت باید به‌صورت اصولی و درست نصب شود. توجه داشتن به این نکته باعث می­شود که راندمان و کارایی داکت اسپلیت افزایش یابد. بنابراین بهتر است که نصب داکت اسپلیت را به متخصصان این کار بسپارید.

ترموستات دما باید در محلی نصب شود که در معرض تابش نور آفتاب نباشد، از لوله‌کشی آب گرم دور باشد و فاصله آن از سطح زمین نیز 140 سانتی‌متر باشد. دلیل اهمیت محل نصب ترموستات این است که عملکرد داکت اسپلیت به ترموستات دما بستگی دارد.

درباره آرتانسیم

آرتانسیم یکی دیگر از شرکت­های تولیدکننده سیستم تهویه مطبوع به‌ویژه داکت اسپلیت است که از سال 90 شروع به کارکرده است. تمام تلاش گروه آرتانسیم این است که با استفاده از برترین تکنولوژی­های روز دنیا، محصولات ایرانی باکیفیت بسیار بالا تولید کند.

از دیگر محصولات تولیدی آرتانسیم می­توان به روف تاپ پکیج، چیلر، مینی چیلر، فن کویل سقفی، فن کویل زمینی و… اشاره کرد.

مزایای داکت اسپلیت آرتانسیم

مهم‌ترین مزیت‌هایی که داکت اسپلیت­های آرتانسیم دارند شامل موارد زیر است:

  • نسبت به بقیه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می­شود.
  • هزینه­های تعمیر و نگهداری آن­ها بسیار کم است.
  • با داشتن فیلترها این امکان را دارد که هوای تازه بیرون را به داخل انتقال دهد.
  • امکان نصب یونیت خارجی در خارج از ساختمان و پشت‌بام وجود دارد.
  • از هوای گرم و سرد به‌صورت متوازن استفاده می­کند.
  • باوجود کم بودن مصرف آب و برق، قدرت زیادی دارد.
  • نسبت به بقیه سیستم­های سرمایشی و گرمایشی جدیدتر و به‌روزتر است.

معایب داکت اسپلیت آرتانسیم

  • داکت اسپلیت‌های آرتانسیم در کنار مزیت­های زیادی که دارند، معایبی نیز دارند که شامل موارد زیر است:
  • این امکان وجود ندارد که هوای اتاق­ها را به‌صورت دستی تنظیم کرد.
  • مشتریان اغلب به دنبال داکت اسپلیت های هستند که بی‌صدا باشند. اما داکت اسپلیت­ها به خاطر فنی که دارند، صدا دارند و این صدا ممکن است برای افراد اذیت کننده باشد.
  • امکان افزایش اتلاف انرژی وجود دارد. به این دلیل که امکان کنترل کردن دریچه‌ها در داکت اسپلیت وجود ندارد و فضاهایی که نیازی به تهویه ندارند هم تهویه می­ شوند.

خرید داکت اسپلیت آرتانسیم

خرید داکت اسپلیت آرتانسیم

 

شما در هر شهر یا استانی که باشید می­توانید محصولات شرکت آرتانسیم را سفارش دهید. برای خرید داکت اسپلیت آرتانسیم، کافی است به سایت آرتانسیم مراجعه کنید و از قسمت منو، نوع محصول و داکت اسپلیت مدنظر خود را انتخاب کنید و با کارشناسان ما جهت خرید و مشاوره تماس حاصل فرمایید.

سخن آخر

ما در این مقاله در مورد سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت و مزایا و معایبی که در مقایسه با سایر سیستم­های سرمایشی و گرمایشی دارد صحبت کردیم. علاوه بر آن دو شرکت معتبر ایران رادیاتور و آرتاسیم که در زمینه تولید داکت اسپلیت فعال هستند را با هم مقایسه کردیم و مزایا و معایب داکت اسپلیت­های تولیدی هرکدام از آن­ها را نیز بررسی کردیم. امیدواریم که این مطلب به شما در خرید بهترین داکت اسپلیت کمک کند. اگر شما هم تجربه خرید از محصولات شرکت ایران رادیاتور و آرتانسیم را دارید، خوشحال می­شویم که در بخش نظرات تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.