معرفی و مقایسه داکت اسپلیت گری با آرتانسیم

آیا می‌خواهید از تهویه مطبوع داکت اسپلیت برای تهویه خانه، آپارتمان یا محل کار خود استفاده کنید؛ اما نمی­دانید از کدام برند یا شرکت خریداری کنید؟ یا کیفیت محصولات کدام شرکت بهتر است؟ حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. چراکه قرار است سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت را به‌طور خلاصه معرفی کنیم. علاوه بر آن مزایا و معایب داکت اسپلیت گری و آرتانسیم دو شرکت معتبر را به‌طور کامل بررسی کنیم و آن‌ها را باهم مقایسه کنیم. درنهایت شما می­توانید با توجه به شرایط خود، بهترین محصول را انتخاب کنید. تا انتهای این مقاله با بهترین تولیدکننده داکت اسپلیت آرتانسیم همراه باشید.

داکت اسپلیت چیست؟داکت اسپلیت

دستگاه‌های داکت اسپلیت از رایج ترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در آپارتمان‌ها هستند. این سیستم با تامین هوای خنک در تابستان و هوای گرم در زمستان از طریق کانال­ها و مجاری نصب شده در سقف، روند سرمایشی و گرمایشی کل ساختمان را تسهیل می­کند.

سیستم این محصول از دو جزء تشکیل‌شده است که شامل یونیت داخلی (اواپراتور) و یونیت خارجی (کندانسور) است. این دو قسمت توسط دو لوله مسی به هم متصل شده‌اند و قادر به تامین هوای خنک و توزیع آن در بین اتاق‌های آپارتمان از طریق کانال‌های نصب‌شده در سقف هستند.

به‌طور کلی، عملکرد این سیستم به این صورت است که برای سرمایش، هوای محیط را جمع‌آوری می­کند و با عبور آن از اواپراتور، هوای خنک تولیدشده را به محیط بیرون می­فرستد. برای گرمایش نیز هوای محیط را جمع می­کند و بعد از عبور دادن آن از کویل­های یونیت داخلی آن را گرم می­کند و پس از تهویه توسط فیلترها به محیط بیرون می­فرستد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی نکات مثبت و منفی خرید داکت اسپلیت گری و آرتانسیم بپردازیم.

درباره گری

گری (Gree) یکی از شرکت­های تولیدکننده سیستم تهویه مطبوع در جهان است. این شرکت در اصل متعلق به کشور آمریکا است ولی اولین کارخانه گری در سال 1991 در چین راه اندازی و تاسیس شد. استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت محصولات، استفاده از تکنولوژی ­های روز دنیا و استفاده از نیروی فنی و مهندسی متخصص باعث شده است که برند گری به یکی از برند­های معروف تولیدکننده سیستم­های تهویه مطبوع در جهان تبدیل شود. محصولات گری امروزه به بیش از 200 کشور صادر می­شود. از جمله محصولات تولیدی گری می­توان به داکت اسپلیت گری، چیلر، مینی چیلر، ایرواشر، هواساز، روف تاپ پکیج، فن کویل و… اشاره کرد.

انواع داکت اسپلیت گری

انواع داکت اسپلیت گری

دو نوع داکت اسپلیت گری وجود دارد که شامل داکت اسپلیت کانالی و کاستی است.

داکت اسپلیت کانالی گری: این نوع محصول همانند سایر داکت اسپلیت­ها دارای دو بخش یونیت داخلی و یونیت خارجی است که از طریق لوله­ های مسی به هم متصل شده اند. یکی از مهم ترین مزیت ­های این نوع داکت اسپلیت این است که داخل سقف نصب می­شود و به همین دلیل فضای زیادی را اشغال نمی­کند.

داکت اسپلیت کاستی گری: امکان استفاده از این نوع داکت اسپلیت در سقف­ های کاذب وجود دارد. مهم­ترین مزیت آن این است که قابلیت پرتاب باد در چهار جهت را دارد که باعث می­شود هوا به طور یکنواخت در همه قسمت­های محیط پخش شود.

مزایای داکت اسپلیت گری

مهم­ترین مزیت­هایی که یک داکت اسپلیت گری نسبت به سایر سیستم­های تهویه دارد به شرح زیر است:

  • برای کاربری­ های مختلف مسکونی، تجاری و اداری قابل استفاده است.
  • در مقایسه با سایر اسپلیت­های دیواری، مصرف برق بسیار کمتری دارد.
  • به خاطر طراحی خاص صدای کمتری دارد.
  • دارای فیلتر­های ضدقارچ، آنتی باکتریال و قابل شستشو است.
  • فن با ویژگی سه دور متغیر است.
  • دارای ترموستات دما هوشمند است که با استفاده از آن می­توان دمای محیط را به صورت یکنواخت تنظیم کرد.
  • از هوای تازه و برگشتی استفاده می­کند که راندمان و کارایی دستگاه را افزایش می­دهد.
  • با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار است.
  • سیستم رطوبت گیر که رطوبت اضافه محیط را از بین می­برد.
  • دارای سیستم وای فای، تایمر، کنترل از راه دور است.
  • دارای سیستم عیب یابی خودکار است.
  • این قابلیت را دارد که از طریق کانال کشی طولانی، به طورهمزمان چند محیط را تهویه کند.
  • نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری آن­ بسیار آسان و کم هزینه است.
  • بر خلاف سیستم ­هایی مثل موتور خانه، چیلر، مینی چیلر و… مصرف انرژی آن کاملا مستقل و مجزا است.
  • همه واحدها قبل از ارسال در کارخانه آزمایش و تست ­می­شوند و عملکرد آن­ها مورد بررسی قرار می­گیرد.
  • در مقابل خوردگی مقاوم است.

معایب داکت اسپلیت گری

داکت اسپلیت­های گری علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارند، معایبی نیز دارند که از مهم­ترین آن­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

گری رقبای بزرگی در داخل و خارج از ایران دارد. بزرگترین رقبای داخلی گری، اسنوا، تک الکتریک و رقبای خارجی آن ال جی، سامسونگ، جنرال و… است.

شرکت گری خدمات پس از فروش خوبی ارائه نمی­دهد.

داکت اسپلیت­های گری ممکن است چند بار در سال نیاز به سرویس و تعمیر داشته باشد.

خرید داکت اسپلیت گری

برای خرید داکت اسپلیت گری باید به چند نکته توجه داشته باشید تا بتوانید داکت اسپلیت اصل را از تقلبی تشخیص دهید و بهترین داکت اسپلیت را بخرید. این نکات شامل موارد زیر است:

سعی کنید داکت اسپلیت گری را از فروشگاه­های معتبر خریداری کنید.

لوگو گری را هنگام خرید این محصول به طور دقیق بررسی کنید. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم محصولات شرکت گری در چین تولید می­شوند؛ بنابراین روی محصولات باید عبارت made in china باشد. پس اگر روی محصولات گری عبارت made in u.s.a را دیدید، شک نکنید که این محصول تقلبی است.

به هنگام خرید داکت اسپلیت گری چند فاکتور متراژ محیط، ارتفاع، تعداد پنجره­ها، شرایط آب و هوایی و… را در نظر بگیرید و بر اساس آن­ها داکت اسپلیت با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

درباره آرتانسیم

آرتانسیم یکی دیگر از شرکت­های تولیدکننده سیستم تهویه مطبوع به ویژه داکت اسپلیت است که از سال 90 شروع به کارکرده است. تمام تلاش گروه آرتانسیم این است که با استفاده از برترین فناوری‌های روز دنیا، محصولات ایرانی باکیفیت بسیار بالا تولید کند. از دیگر محصولات تولیدی آرتانسیم می­توان به روف تاپ پکیج، چیلر، مینی چیلر، فن کویل سقفی، فن کویل زمینی و… اشاره کرد.

مزایای داکت اسپلیت آرتانسیمداکت اسپلیت آرتانسیم

مهم‌ترین مزیت‌هایی که داکت اسپلیت­های آرتانسیم دارند شامل موارد زیر است:

  • نسبت به بقیه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می­شود.
  • هزینه­ های تعمیر و نگهداری آن­ها بسیار کم است.
  • با داشتن فیلترها این امکان را دارد که هوای تازه بیرون را به داخل انتقال دهد.
  • امکان نصب یونیت خارجی در خارج از ساختمان و پشتت بام وجود دارد.
  • از هوای گرم و سرد به‌صورت متوازن استفاده می­کند.
  • با وجود کم بودن مصرف آب و برق، قدرت زیادی دارد.
  • نسبت به بقیه سیستم ­های سرمایشی و گرمایشی جدیدتر و بروزتر است.

معایب داکت اسپلیت آرتانسیم

داکت اسپلیت های آرتانسیم در کنار مزیت­های زیادی که نسبت به داکت اسپلیت گری دارند، معایبی نیز دارند که شامل موارد زیر است:

این امکان وجود ندارد که هوای اتاق­ها را به‌صورت دستی تنظیم کرد.

مشتریان اغلب به دنبال داکت اسپلیت­های هستند که بی‌صدا باشند؛ اما داکت اسپلیت­ها به خاطر فنی که دارند، صدا دارند و این صدا ممکن است برای افراد اذیت کننده باشد.

امکان افزایش اتلاف انرژی وجود دارد. به این دلیل که امکان کنترل کردن دریچه‌ها در داکت اسپلیت وجود ندارد و فضاهایی که نیازی به تهویه ندارند هم تهویه می­شوند.

خرید داکت اسپلیت آرتانیسم

شما در هر شهر یا استانی که باشید می­توانید محصولات شرکت آرتانسیم را سفارش دهید. برای خرید داکت اسپلیت آرتانسیم، کافی است به سایت آرتانسیم مراجعه کنید و از قسمت منو، داکت اسپلیت مدنظر خود را مشاهده کنید و با کارشناسان ما تماس گرفته و محصول خود را سفارش دهید.

ما در این مقاله در مورد سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت صحبت کردیم. علاوه بر آن دو شرکت معتبر گری و آرتانسیم که در زمینه تولید داکت اسپلیت فعال هستند را با هم مقایسه کردیم و مزایا و معایب داکت اسپلیت­های تولیدی هرکدام از آن­ها را نیز بررسی کردیم. امیدواریم که این مطلب به شما در خرید بهترین محصولتان کمک کند. اگر شما هم تجربه خرید از محصولات شرکت گری و آرتانسیم را دارید، خوشحال می شویم که در بخش نظرات تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.