معرفی و مقایسه بهترین داکت اسپلیت های ایرانی و خارجی

در سال های اخیر، استفاده از داکت اسپلیت ها، در سراسر جهان رونق یافته است. داکت اسپلیت، یک سیستم سرمایش و گرمایشی پیشرفته است. که در هر فصل، دمای محیط را با توجه به دمای هوای بیرون، سرد یا گرم می کند. با افزایش استقبال مردم از این سیستم پیشرفته، شرکت های مختلفی در جهان و ایران، دست به تولید بهترین داکت اسپلیت ها زدند. و برای کسب سهم بیشتری از بازار با یکدیگر به رقابت پرداختند. در ادامه به توضیح  معرفی و مقایسه بهترین داکت اسپلیت های ایرانی و خارجی و ویژگی های برند های مختلف تولید کننده این سیستم می پردازیم.طرز کار داکت اسپلیت

تفاوت داکت اسپلیت با اسپلیت دیواری

داکت اسپلیت دیواری، بیشتر در واحد های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع، از بهترین داکت اسپلیت ها هستند. که شکل کولر گازی دارند. اما از نظر امکانات داکت اسپلیت های دیواری بسیاری از ویژگی های کلی داکت اسپلیت را ندارند.

از جمله اصلی ترین تفاوت های این دو سیستم با هم، می توان به این اشاره کرد. که داکت اسپلیت توانایی تهویه چندین فضا را به صورت همزمان دارد. اما داکت اسپلیت دیواری فقط یک فضا را تهویه می کند. داکت اسپلیت دیواری با برق شهری کار می کند. در حالی که داکت اسپلیت از گاز شهری استفاده می کند.

نصب یونیت داخلی اسپلیت دیواری، روی دیوار اتاق است و برای داکت اسپلیت درون سقف کاذب نصب می شود.

همانطور که گفته شد، داکت اسپلیت برای چندین فضا مناسب و کاربردی است. چرا که استقلال واحد های ساختمانی را در استفاده از این سیستم امکان پذیر کرده است. اما اسپلیت دیواری، فقط برای یک فضای محدود، مثل یک اتاق جوابگو است. و نمی تواند امر تهویه هوای چندین محیط را به عهده بگیرد. برای اطلاع از اینکه داکت اسپلیت چگونه کار می کند. مقاله داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟ را از سری مقالات تخصصی آرتانیسم تولیدکننده انواع داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل مطالعه کنید.

بهترین داکت اسپلیت از برند های خارجی

در ایران، بهترین داکت اسپلیت های ایرانی و خارجی، مورد استفاده قرار می گیرند. برند های معروفی دست به ساخت این سیستم گرمایشی و سرمایشی زده اند. از بهترین برندهای داکت اسپلیت های ساخته شده می توان به برند های ال‌جی، سامسونگ، میتسوبیشی، گری، گرین، دایکین و اجنرال اشاره کرد.

این برند ها جزو پیشگامان در تولید داکت اسپلیت با کیفیت هستند. محصولات این برند ها در این حوزه، رضایتمندی مشتریان را به دنبال داشته است. در ایران نیز این برند های خارجی، بیشتر سهم بازار را بین برند های خارجی تولید کننده داکت اسپلیت در اختیار دارند. در ادامه به توضیح مختصری از هر کدام از داکت اسپلیت های این برند ها خواهیم پرداخت.

داکت اسپلیت ال‌جی (LG)

از معروفترین و بهترین داکت اسپلیت ها که در ایران بسیار از آن استقبال می شود. داکت اسپلیت ال جی است. این محصول از برترین های این حوزه در سال های اخیر به شمار می رود. شرکت ال جی از بزرگترین سازندگان دستگاه های تهویه هوا می باشد. طراحی و کیفیت این محصولات، در هر نسخه جدید ارائه شده از طرف شرکت ال جی، پیشرفت کرده و باگ های موجود رفع شده است.

از دیگر ویژگی های مثبت این داکت اسپلیت می توان به طراحی کاربر پسند و مدرن آن اشاره کرد. از دیگر مواردی که درباره این داکت اسپلیت ذکر می شود. خروجی فوق العاده برق و عملکرد راه اندازی خودکار مجدد آن است.

داکت اسپلیت ایرانی

نکته۱

یکی از نکات مهمی که در زمینه خرید داکت اسپلیت باید مورد توجه قرار بگیرد، این است. که داکت اسپلیت های ال جی، و به طور کلی تمام داکت اسپلیت های خارجی، معایبی از جمله خدمات پس از فروش دارند. در مورد داکت اسپلیت های ال جی این مورد خیلی به چشم می آید.

اگر پس از خرید قطعه ای از داکت اسپلیت شما دچار مشکل شود. و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. برای پیدا کردن قطعه یا تعمیرکار از طرف خود شرکت به مشکل بر می خورید.

نکته۲

با اینکه محصولات ال جی از بهترین داکت اسپلیت ها به شمار می روند. اما نسبت به بسیاری از داکت اسپلیت های خارجی و داخلی یک عیب مهم و بزرگ دارند. آن هم میزان سر و صدای تولیدی آن است. داکت اسپلیت های ال جی جزو پر صدا ترین محصولات در بین داکت اسپلیت ها به شمار می روند. یکی از نکات مثبتی که یک داکت اسپلیت باید داشته باشد. صدا نداشتن یا داشتن کمترین حد از صداست.

داکت اسپلیت گرین (Green)

داکت اسپلیت گرین، نامی آشنا برای افرادی است. که در این حوزه فعالیت می کنند. این داکت اسپلیت از بازار فروش خوبی برخوردار است. جزو بهترین داکت اسپلیت های خارجی به شمار می رود. داکت اسپلیت های گرین، برای ساختمان هایی با زیر 20 واحد، توصیه می شود.

این محصول، کنترل زوم ندارد. یعنی نمی توان از دمای محیط های مختلف را برای آن تنظیم کرد. از دیگر مواردی که خوب است در مورد داکت اسپلیت گرین بدانید. این است که مجموع برق مصرفی همه واحد ها، موقع استفاده از داکت اسپلیت، نسبت به وقتی که از چیلر مرکز برقی استفاده می کنند، بیشتر است.

داکت اسپلیت سامسونگ (Samsung)

برند سامسونگ یکی از شناخته شده ترین برند های لوازم منزل در ایران می باشد. این برند، در حوزه ساخت بهترین داکت اسپلیت ها نیز ورود کرده است. و انواع این محصولات را به بازار های داخلی و خارجی ارائه داده است. داکت اسپلیت های سامسونگ، دارای سیستم عیب یابی هوشمند می باشند. عملکرد این داکت اسپلیت بسیار کم صدا می باشد.

طول عمر قطعات این داکت اسپلیت ها، نسبتاً بالاست. که این به علت کیفیت خوب قطعات سازنده این محصول می باشد.

داکت اسپلیت دایکین (Daikin)

دایکین، از قدیمی ترین داکت اسپلیت های موجود در بازار ایران است. داکت اسپلیت های دایکین، جزو اولین داکت اسپلیت هایی بودند. که در بازار ایران به فروش رسیدند. این برند بنا بر سابقه فروش و کیفیت قابل قبولی که دارد. همچنان سهم فروش خود را در بازار کشور ما حفظ کرده است. اما نکته ای که در مورد آن وجود دارد. این است که این داکت اسپلیت ها نیز مانند بقیه برند های خارجی تولید کننده این سیستم، در ارائه خدمات پس از فروش دارای ضعف های بسیاری است.

داکت اسپلیت گری (Gree)

برند گری، بی شک یکی از بهترین داکت اسپلیت های موجود در بازار را به شما ارائه می دهد. به خصوص داکت اسپلیت های دیواری گری، که بسیار پر طرفدار هستند. و در رده دوم پر فروش ترین انواه اسپلیت ها در بازار ایران قرار دارند.

ویژگی هایی که این داکت اسپلیت را نسبت به انواع دیگر اسپلیت های خارجی، محبوب تر کرده است. قیمت مناسب، طراحی خوب و کیفیت ساخت مناسب این محصول است. البته لازم به ذکر است. که این برند نیز مشکلات متعدد خدمات پس از فروش را دارد.

داکت اسپلیت میتسوبیشی (Mitsubishi)

از دیگر برند های معروف و نام آشنا در زمینه ساخت داکت اسپلیت ها، برند میتسوبیشی است. میتسوبیشی به عنوان یک شرکت با اصالت، دست به ساخت انواع مختلف اسپلیت ها زده است.

لازم به ذکر است که در بین انواع مختلف این محصولات، که با قیمت های متفاوت و کارایی های گوناگون به فروش می رسند. توصیه می شود آن دسته از افرادی که بدنبال تهویه هوا گرم هستند. به سراغ این برند بروند. داکت اسپلیت های میتسوبیشی، برای خنک کردن در هر آب و هوایی گزینه خوبی به شمار می روند. اما، در مورد سیستم سرمایشی، خیلی موفق عمل نکرده اند.

داکت اسپلیت اُجنرال (O’General)

شرکت فوجیتسو، از سال 1936 فعالیت های خود را آغاز کرد. فوجیتسو جنرال از سال 1960، به عنوان زیر مجموعه این شرکت، فعالیت تولید سیستم های مختلف تهویه هوا را استارت زد. این برند که تحت عنوان اجنرال نیز شناخته می شود. با کسب رضایتمندی بالایی از فروش کولر گازی های خود، توانست سهم خوبی در بازار ایران کسب کند. و در زمینه فروش داکت اسپلیت های تولیدی نیز با اتکا به اعتماد خریداران، توانسته استقبال خوبی را از مشتریان دریافت کند.

برند اجنرال، از بهترین داکت اسپلیت های خارجی است. که در ایران به فروش می رسد. اما همچون تمامی برند های خارجی، مشکل خدمات پس از فروش برای این محصول نیز وجود دارد.بهترین داکت اسپلیت

بهترین داکت اسپلیت از برندهای ایرانی

با رونق گرفتن بازار فروش داکت اسپلیت ها، شرکت ها و برند های ایرانی متفاوتی نیز دست به تولید این محصولات زدند. برند های ایرانی، در زمینه تولید بهترین داکت اسپلیت ها، رفته رفته پیشرفت کردند و امروزه برخی از شرکت ها، توانسته اند. داکت اسپلیت های با کیفیت ممتاز را به تولید برسانند. که قابلیت رقابت با انواع خارجی این محصولات را به راحتی دارا هستند.

برند های مختلف ایرانی، از نظر کیفیت کار، ضمانت محصول و ظاهر سیستم های داکت اسپلیت، هیچ تفاوتی با انواع خارجی ندارند. در انواع ایرانی داکت اسپلیت ها، می توان از موارد تعمیرات و تعویض قطعات نیز بهره برد. از دیگر آپشن های نمونه های ایرانی، قیمت مناسب و به صرفه تر آنها نسبت به انواع خارجی این محصولات است.

یران ‌رادیاتور

ایران رادیاتور، نام برندی است. که با ساخت انواع مختلف سیستم های گرمایشی مانند حوله خشک کن، رادیاتور، پکیج های آبگرمکن و … در بین مردم شناخته شده است. این برند، با نزدیک به 40 سال سابقه فعالیت در زمینه ساخت این موارد، چند سالی است که ساخت بهترین داکت اسپلیت ها را نیز آغاز کرده است.

انواع مختلف داکت اسپلیت های ایران رادیاتور، با توجه به سابقه خوبی که این شرکت در فروش محصولات دیگر خود داشته است. با استقبال خوبی از طرف مردم رو به رو شد. این شرکت تلاش کرده است تا در ساخت داکت اسپلیت های خود، از قطعات با کیفیت استفاده نماید. تا بتواند رضایتمندی مشتریان خود را از برند ایران رادیاتور حفظ کند.

مصرف انرژی داکت اسپلیت های ایران رادیاتور بسیار کم است. بلوور فن های این محصولات از جنس فلز است و دارای 5 سال ضمانت محصول نیز می باشد.

داکت اسپلیت مهراصل

از دیگر برندهای ایرانی تولید کننده داکت اسپلیت ایرانی، می توان به شرکت مهر  اصل اشاره کرد. این شرکت فعالیت های خود را در سال 1369 در شهر تبریز آغاز کرد. مهر اصل در ابتدای فعالیت های خود، ساخت لوله های مسی را انجام می داد. در چند سال اخیر اما، به ساخت انواع دستگاه های تهویه هوا و داکت اسپلیت ها روی آورده است.

از ویژگی های داکت اسپلیت های این شرکت می توان به زیاد بودن ارتفاع داخلی یونیت آن اشاره کرد. بلوور فن های گالوانیزه این داکت اسپلیت ها، پشت قسمت مکش قرار دارد و کویل آبگرم روی خود دستگاه است.

داکت اسپلیت داکتینو

داکت اسپلیت های شرکت ایرانی داکتینو، در دو نوع پارس و خانه شرقی تولید و به بازار ارائه می شوند. از بهترین داکت اسپلیت های ایرانی، می توان به داکت اسپلیت های خانه شرقی این شرکت اشاره کرد. داکت اسپلیت های خانه شرقی، مزیت های بسیاری دارد. استفاده از گازR22  یا  R410 که مصرف را تا حد زیادی کاهش می دهد. کویل آبگرم که روی دستگاه قرار گرفته، 5 سال ضمانت محصول، استفاده از کمپرسور های اسکرال برند کوپلند، طراحی و ظاهر خوب و مناسب و قرار گرفتن بلوور فن های گالوانیزه در جلوی قسمت اواپراتور یونیت داخلی، از ویژگی های اسپلیت های خانه شرقی شرکت داکتینو است.

اسپلیت های نوع دوم که به نام پارس در بازار وجود دارند. به دلیل طراحی ساده تر، از قیمت اقتصادی تری نیز برخوردار هستند. ارتفاع یونیت داخلی آنها نسبت به مدل خانه شرقی بیشتر است و همچنین سر و صدای بیشتری نیز تولید می کند.

بهترین داکت اسپلیت آرتانسیم

از جمله شرکت های ایرانی تولید کننده انواع سیستم تهویه هوا، می توان به شرکت آرتا نسیم اشاره کرد. آرتانسیم با شروع فعالیت خود در سال 1390، سعی کرده است با رعایت بالاترین استاندارد ها، تمامی محصولات خود را مطابق با استاندارد های روز دنیا به تولید برساند. این شرکت، با به کارگیری تکنولوژی های به روز و در اختیار داشتن کارخانه مجهز، توانسته است. محصولاتی در خور و با کیفیت و در سطح محصولات مشابه خارجی را تولید کرده و به دست شما عزیزان برساند.

داکت اسپلیت های شرکت آرتانسیم بهترین داکت اسپلیت ها ساخته شده در کشور به شمار می روند. کادر این گروه صنعتی، متشکل از متخصصین و مهندسین ماهر و با تجربه، دست به تولید انواع داکت اسپلیت ها با بالاترین کیفیت زده اند.

این شرکت علاوه بر تولید داکت اسپلیت، در زمینه ساخت فن کویل، هواساز و چیلر نیز فعالیت می کند.انواع داکت اسپلیت ایرانی و خارجی

خرید داکت اسپلیت آرتانسیم

خرید داکت اسپلیت های شرکت آرتانسیم، این امکان را به شما می دهد. که بتوانید با انتخاب اسپلیت مورد نظر خود، یک هوای مطبوع را در ایام مختلف سال، برای فضای مورد نظر خویش به ارمغان بیاورید.

داکت اسپلیت های آرتانسیم، با بهترین و به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده اند. از قطعات با کیفیت در روند ساخت آنها استفاده شده است. و هر دو سیستم سرمایش و گرمایش آن از قدرت بالایی برخوردار هستند.

بعد از تحریم های جدی سال 97 در حوزه واردات محصولات مختلف و رشد چند برابری قیمت دلار، شرکت آرتانسیم تولید داکت اسپلیت های خود را آغاز کرد. این شرکت، اولین شرکت ایرانی است که تولید داکت اسپلیت را در داخل کشور انجام داد.

از ویژگی های داکت اسپلیت های این برند می توان به انتقال یکنواخت سرما و گرما از طریق کانال در تمام محیط ها اشاره کرد. مصرف بهینه در صرف انرژی، راندمان بالا در تولید سرمایش و گرمایش، حذف لوله کشی پراکنده در کف و سقف و قیمت مناسب در مقایسه با سایر سیستم های تهویه هوا، از دیگر ویژگی های مهم داکت اسپلیت های تولید شده توسط گروه صنعتی آرتا نسیم است.