با گسترش و پیشرفت صنعت ساختمان سازی، موارد و تجهیزات مورد استاده در آنها نیز تحت تاثیر این پیشرفت قرار گرفته است. یکی از این تجهیزات تهویه مطبوع است با اینکه هنوز از وسایل سرمایش و گرمایش نظیر بخاری و کولر های آبی و گازی در منازل مسکونی و ادارجات استفاده می کنند اما تجهیزات تهویه مطبوع پیشرفته تر مانند داکت اسپلیت، فن کویل، چیلر و غیره نیز جایگاه خود را در میان محیط های اداری و مسکونی پیدا کرده اند.

اگر شما هم تصمیم به خرید تجهیزات پیشرفته تهویه مطبوع دارید باید برخی فاکتور ها و خصوصیت های مهم قبل از خرید را بدانید این خصوصیات می تواند شامل کیفیت اجزای داکت اسپلیت، هزینه نگهداری و تعمییر، قیمت تجهیزات، شرایط آب و هوایی منطقه، متراژ  ساختمان و بسیاری از فاکتور های دیگر که باید به صورت تخصصی به انها رسیدگی گردد.

معرفی و قیمت اجزای داکت اسپلیت

چنانچه قصد خرید اجزای داکت اسپلیت و یا داکت اسپلیت را دارید در این مقاله با شرکت آرتا نسیم تولید کننده با کیفیت ترین داکت اسپلیت در ایران همراه باشید. شایان ذکر است اصلی ترین اجزای داکت اسپلیت عبارت اند از کندانسور(یونولیت خارجی)، اوپراتور(یونولیت داخلی)، ترموستات، لوله های مسی، کانال های هوا هستند.

معرفی و قیمت ریموت کنترل داکت اسپلیت

به احتمال بالا برای شما هم اتفاق افتاده است در برخی اوقات ریموت کنترل کار نکند و یا حتی ناپدید گردد. از این رو میتوان ریموت کنترل را جزو اجزای مهم داکت اسپلیت دانست حتی این امکان برای شما نیز فراهم شده تا برنامه ریموت کنترل را در تلفن همراه خود نصب کرده تا در هم موقعیتی بتوانید داکت اسپلیت را کنترل کنید. اگر به هر دلیلی ریموت کنترل شما خراب گردد جوری که نتوان از آن استفاده شود میتواند در قسمت فروشگاه آرتا نسیم مناسب ترین ریموت کنترل که با داکت اسپلیت شما همخوانی دارد را خریداری کنید.

معرفی و خرید فیلتر داکت اسپلیت

فیلتر های داکت اسپلیت در قسمت یونولیت داخلی و در مسیر خروجی هوا درون محلی که از قبل تعبیه شده قرار می گیرد. تمیز بودن فیلتر ها تاثیر مستقیم در بالا رفتن کیفیت هوای خروجی دارد و تهویه مطبوع محیط شما دارد بنابراین میتوان گفت یکی از مهمترین اجزای داکت اسپلیت ببشمار می رود. در صورت نیاز داشتن به این محصول میتوانید با مراجعه به فروشگاه ای که در این حوزه فعالیت می کنند این محصول را خریداری کنید.

معرفی و قیمت یونولیت داخلی

یکی دیگر از اجزای داکت اسپلیت اوپراتور یا یونولیت داخلی می باشد که در ورودی راهرو ها یا به زیر سقف کاذب نصب می گردد. یونولیت داخلی دارای اجزای زیر است:اجزای داکت اسپلیت

  • تجیزات تخلیه کننده آب مایع
  • فن و الکترو موتور
  • فیلتر
  • کویل اوپراتور و حاوی مبرد

اگر قصد خرید یونولیت داخلی را دارید باید بدانید که با توجه به نواسانات ارزی قیمت یونولیت داخلی نیز تغییر می کند ولی اگر حدود قیمت بخواهید باید گفت با توحه به برند شرکت تولیدی بین 10 الی 16 میلیون تومان هستند. برای استعلام قیمت دقیق از فروشگاه های معتبر سطح شهر مانند آرتا نسیم تماس بگیرید.

قیمت لوله کشی مسی داکت اسپلیت

اجزای داکت اسپلیتلوله های مسی یکی از مواردی است که اگر به طور صحیح نصب و اجرا نشود در عملکرد داکت اسپلیت تاثیر منفی می گذارد و میتواند باعث کاهش عمر دستگاه تهویه مطبوع شما گردد. به همین دلیل میتوان گفت که هزینه نصب و راه اندازی لوله های مسی یکی از متداول ترین پرسش ها در نصب داکت اسپلیت است. نمیتوان به این سوال پاسخ قطعی داد چرا که نواسانات فعلی، شرایط و پارامتر های مختلفی روی این هزینه تاثیر می گذارند.

لوله های مسی به دو صورت روکار و توکار نصب میشوند هزینه نصب به صورت روکار کمتر است اما با توجه به حساسیت و ظرافت لوله های مسی بهتر است به صورت توکار نصب گردد. فاکتور هایی مثل سایز و نوع لوله، نوار و عایق در هزینه نهایی مهم هستند با توجه به این فاکتور ها حدودی قیمت بین 100 الی 220 هزار تومان محاسبه می شود.

برآورد هزینه نصب و راه اندازی داکت اسپلیت

  • شستشوی و تمیزی لوله های مسی با گاز ازت: در بعضی موارد نیاز است که برای متصل کردن یونولیت داخلی به خارجی لوله های مسی جوشکاری شود از این رو باید آنها را با گاز زت شست تا از خوردگی لوله ها پیشگیری شود.
  • نصب و اجرای لوله های مسی: لوله های مسی بین یونولیت داخلی و خارجی در داخل ساختمان نصب می گردند و چون لوله های از تنوع زیادی برخوردار هستند بنابراین کیفیت و ضخامت لوله ها در هزینه نهایی محاسبه می گردد.
  • اجرای کانال و عایق کاری: شایع ترین کانال های مورد استفاده شده شامل پلی اورتان، گالوانیزه و فلیکسیبل است. هر کانال به صورت مختلفی عایق بندی می شود به همین دلیل این مورد هم در هزینه نهایی محاسبه می گردد.
  • راه اندازی لوله های آب گرم کویل گرمایشی: در داکت اسپلیت ها برای خروجی هوای گرم از کویل های آب گرم که دارای پنج لایه لوله ها استفاده می گردد.

سخن آخر

ما در تهیه این مقاله تلاش کردیم که علاوه بر معرفی اجزای داکت اسپلیت به قیمت و نحوه خرید آنها نیز بپردازیم. همانطور که گفته شد با توجه به نواسانات بازار نمیتوان قیمت قطعی داد بنابراین شما عزیزان باید به صورت لحظه ای استعلام قیمت را بگیرید.

آرتا نسیم تهویه یکی از شرکت های معتبر در تولید و طراحی داکت اسپلیت های با کیفیت در ایران است که اگر میخواهید اجزای داکت اسپلیت و یا داکت اسپلیت را خریداری کنید میتوانید برای استعلام قیمت به صفحه تماس با ما مراجعه کنید تا از کارشناسان مشاوره بگیرید و یا مستقیم به صفحه خرید داکت اسپلیت های آرتا نسیم تهویه رجوع کنید.